Jangan Malas Tulis Resume Berkualiti

Artikel ini dituju khas buat Tuan Puan yang masih lagi belum dapat pekerjaan tak kira dalam sektor swasta atau kerajaan. Sudah hantar berpuluh-puluh resume di syarikat yang menawarkan kekosongan jawatan tapi takde satu pun yang sangkut..

Pernah tak anda berfikir masalahnya berpunca di mana ?

Mungkin jawapannya dari cara anda menulis resume, Bos-bos kata resume yang tak berkualiti. Resume ni memainkan peranan yang sangat penting untuk anda dipanggil temuduga, oleh itu Jangan Malas Tulis Resume Berkualiti.


Cara Tulis Resume Berkualiti


Pengalaman Tulis Resume 

Kalau ingatkan pengalaman aku tulis resume, pelbagai stail atau gaya ada dalam resume tersebut. Melalui pelbagai transfomasi dari habis sekolah menengah hingga ke tahun-tahun selepasnya. Alhamdulillah, berkat kesungguhan, sekarang dah dapat kerja tetap..

Lucu pulak ingatkan balik, tulis resume panjang-panjang, perasan peluang nak panggil temuduga tinggi tapi hampeh aje. Buat penat jer aku tulis sampai 6 muka surat..haha. Rupa-rupanya ada cara nak tulis resume yang berkualiti. Elakkan menulis resume yang.... anda boleh rujuk di artikel aku sebelum ini..


Belajar Tulis Resume

Serius anda kena belajar tulis resume, kuasainya untuk masa depan anda. Kalau tahu cara hendak menulis dan berjaya memikat bakal majikan dengan resume anda. Anda memang bertuah kalau dapat menguasainya. Oleh itu, berusaha la belajar dan praktikkannya..

Kalau tak tahu nak belajar dengan siapa ? Panduan Resume dari Tim infokerjaya dapat tolong anda. Ramai yang dah miliki panduan tersebut dan berjaya mendapat pekerjaan. Itu pun kalau anda serius..

Kesimpulan

Sekarang ni susah betul nak cari kerja, persaingan sesuatu jawatan selalu tinggi. Kebanyakkan yang gagal kerana resume yang tulis entah apa-apa..

Jadi..

Tulis la resume yang berkualiti dan semoga berjaya dalam mencari pekerjaan...
Jangan Malas Tulis Resume Berkualiti Jangan Malas Tulis Resume Berkualiti Reviewed by jie susanos on 2:19 PG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.